Näthat

Råkat ut för näthat? 
 
Det har i alla fall jag gjort, inte bara en gång utan fler. Ibland värre än andra, och ibland gick det rakt till hjärtat. Jag var väll runt 14 när det började, när man fick haten på anonyma instagramkonton och såklart på bloggen. Men jag vet inte, det värsta var nog när någon fick för sig att orka starta ett konto bara för att trakasera folk, bland annat mig. Någon skapade ett facebook konto för att trakasera tjejer och först ut var väll jag då rå, men vad hade jag gjort denna människa? Visst jag blev ledsen men jag tog det inte så hårt men jag förstod inte hur man orkade göra ett nytt konto bara för att trakasera folk. 
 
Kollade nyss på Trolljägarna, att människor kan gå så långt att de skriver hur de skulle vilja döda någon. Att säga till någon att världen vore bättre om du begick självmord, att man vågar skriva något sånt. Jag förstår att stora bloggare får ta emot så mycket skit om att de skriver att de är fula osv. men när man hotar någon, förföljer någon eller går så långt att man går hem till personen. 
Kissie är en av de som fick hot skrivet med spray färg och grisblod på dörren. Jag skulle aldrig våga gå hem igen, de vet var man bor och vågar göra sånna saker. Vad skulle de kunna göra mot en själv då? 
 
Ask.fm, förstår inte varför folk har de och låter folk skriva anonymt vad de vill om de. Jag har det själv men har inte skrivit ut min ask någonstans satt folk kan skriva till mig, jag kollar vad människor svarar och skriver till varandra. Och det är inte kul att se. Många mår dåligt för att de har ask, all skit de får. Men varför accepterar man att få all skit? Har man ask.fm får man ta skit, det är som om man kastar sig in i skiten själv. 
Tips från mig om du mår dåligt, ta bort ask, låt inte folk komma åt dig där ifrån. Om de vill dig något och vågar säga något får de komma till ditt ansikte och inte bakom en skärm. Ta ingen skit och kasta dig inte in i skiten.
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: